małopolskie, zlew. Małej Wisła,Przemszy,Soły,Skawy,Skawinki,Rudawy,Wilgi,Szreniawy,Raby , gwałtowne wzrosty stanów wody
W obszarach występowania prognozowanych opadów burzowych, na mniejszych rzekach oraz w zlewniach zurbanizowanych, mogą wystąpić gwałtowne wzrosty poziomu wody i podtopienia. W zlewniach kontrolowanych, w przypadku wystąpienia szczególnie intensywnych opadów, istnieje możliwość przekroczenia stanu ostrzegawczego.
Komunikat jest ważny od: 03-07-2025 17:58 do 04-07-2025 09:00.
Wpis został wygenerowany automatycznie w oparciu o dane z Regionalnego Systemu Ostrzegania
Woj. małopolskie, IMGW-PIB wydał ostrzeżenie pierwszego stopnia o burzach
Województwo małopolskie powiaty: chrzanowski, krakowski, Kraków, miechowski, myślenicki, olkuski, oświęcimski, proszowicki, suski, wadowicki i wielicki. Miejscami prognozowane są burze, którym mogą towarzyszyć silne opady deszczu do około 25 mm oraz porywy wiatru do 60 km/h.
Komunikat jest ważny od: 03-07-2025 11:45 do 04-07-2025 08:00.
Wpis został wygenerowany automatycznie w oparciu o dane z Regionalnego Systemu Ostrzegania
Informacje Komendanta Powiatowego Policji w Suchej Beskidzkiej o miejscach realizacji planu działania priorytetowego w okresie od 01.07.2025 r do 31.12.2025 r. zamieszczone zostały poniżej w sekcji załączniki.
Informacje zostały zamieszczone w postaci skanu. W celu uzyskania wersji dostępnej prosimy o kontakt z Komendą Powiatową w Suchej Beskidzkiej pod nr tel. 47 8328 271
Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=16799
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Budzowie informuje, że wnioski o ustalenie prawa do:
na nowy okres zasiłkowy 2025/2026 można składać:
Od 1 lipca 2025 r. w formie ELEKTRONICZNEJ za pośrednictwem portali:
Od 1 sierpnia 2025 r. w formie PAPIEROWEJ
Terminy realizacji kompletnych wniosków o zasiłek rodzinny wraz z dodatkami złożonych w okresie:
Terminy realizacji kompletnych wniosków o świadczenia z funduszu alimentacyjnego złożonych w okresie:
Wnioski o ustalenie prawa do świadczeń można otrzymać w tut. OPS (pokój nr 3) lub pobrać ze strony internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Więcej informacji można uzyskać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Budzowie,
pod numerami telefonu 33/876- 77-81 lub 33/876-77-52
Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=16797
Na podstawie art. 17 pkt 11 oraz art.8e,8h, 8i, 8j ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. z 2025 r. poz. 680) oraz art.39 ust.1, art. 46 ust.1 i art. 54 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz. U. z 2024r. poz. 1112 ze zmianami), a także w związku z uchwałą Nr VI/49/2024 z dnia 25 października 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Jachówka w gminie Budzów; zawiadamiam o rozpoczęciu konsultacji społecznych dotyczących zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Jachówka w gminie Budzów wraz z prognozą oddziaływania na środowisko.
Konsultacje społeczne będą prowadzone w terminie od 3 lipca 2025r. do 31 lipca 2025r. i obejmują następujące formy:
Zbieranie uwag do projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Jachówka w gminie Budzów wraz z prognozą oddziaływania na środowisko w terminie od 3 lipca 2025 r. do 31 lipca 2025 r.
Spotkanie otwarte z prezentacją projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Jachówka w gminie Budzów odbędzie się w dniu 10 lipca 2025 r. w Urzędzie Gminy Budzów, sala narad, godzina rozpoczęcia 15:15
Dyżur projektanta odbędzie się w dniu 10 lipca 2025 r. w Urzędzie Gminy Budzów, sala narad, od godziny 16:00 do 17:00
Projekt zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Jachówka w gminie Budzów wraz z prognozą oddziaływania na środowisko zostanie udostępniony do konsultacji społecznych w dniach od 3 lipca 2025r. do 31 lipca 2025 r.
w Urzędzie Gminy w Budzowie (34-211 Budzów 445); w godzinach urzędowania
w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: https://bip.malopolska.pl/ugbudzow,m,346599,dane-przestrzenne.html
na stronie internetowej Gminy Budzów pod adresem: https://budzow.pl/kategoria/planowanie-przestrzenne/
Zainteresowani mogą składać uwagi do wyżej wymienionego projektu zmiany planu.
Jednocześnie informuję, że w związku z równocześnie prowadzonym postepowaniem w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, można również składać uwagi do prognozy oddziaływania na środowisko.
Uwagi należy składać na formularzu ustalonym rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 13 listopada 2024 r. w sprawie wzoru formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (Dz.U. z 2023r. poz.2509) w nieprzekraczalnym terminie do 31 lipca 2025 r.
Formularz w formie papierowej dostępny jest na Dzienniku Podawczym Urzędu Gminy w Budzowie (34-211 Budzów 445) oraz jest zamieszczony na stronie internetowej gminy pod adresem https://budzow.pl/wp-content/uploads/2025/01/Wniosek-do-aktu-planowania-przestrzennego.pdf
Na w.w. formularzu składający uwagę zobowiązany jest podać imię i nazwisko albo nazwę; adres zamieszkania albo siedziby oraz adres poczty elektronicznej, o ile taki posiada, a także wskazać czy jest właścicielem nieruchomości objętej uwagą oraz może podać dodatkowe dane do kontaktu takie jak adres do korespondencji lub nr telefonu oraz adres i oznaczenie nieruchomości, której uwaga dotyczy.
Uwagi na projektu zmiany planu składa się do Wójta Gminy, w postaci
papierowej:
na dziennik podawczy Urzędu Gminy
drogą pocztową na adres: Urząd Gminy Budzów, 34-211 Budzów 445
elektronicznej:
za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP
na adres poczty elektronicznej urzędu: [email protected]
Organem właściwym do rozpatrzenia uwag jest Wójt Gminy Budzów.
Informuję, że:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwanego dalej RODO, Wójt Gminy Budzów informuje:
Złożenie uwagi stanowić będzie odpowiedź na niniejsze ogłoszenie.
Administratorem podanych w uwadze danych osobowych jest Wójt Gminy Budzów z siedzibą Urząd Gminy Budzów, 34-211 Budzów 445 i są one podawane w celu składania uwag do zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w gminie.
Składający uwagę ma prawo do żądania od administratora dostępu do podanych danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
Podane dane osobowe będą przetwarzane do momentu zakończenia sprawy, po czym zostaną przekazane zgodnie z polskim prawem archiwalnym
Składający uwagę ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Podanie danych osobowych jest wymogiem prawnym i ma charakter obowiązkowy.
Konsekwencją niepodania danych osobowych jest pozostawienie uwagi bez rozpoznania.
Podstawę prawną przetwarzania podanych danych stanowi ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 680) tzn. dane osobowe będą przetwarzane w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi.
Składający uwagę ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją składającego uwagę – wobec przetwarzania podanych danych osobowych.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych – e-mail: [email protected]
Wójt Gminy Budzów
mgr inż. Jan Najdek
Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=16789
Data: 12 lipca 2025 (sobota)
Godziny zamknięcia dróg: 06:00 – 17:00
Lokalizacja: Maków Podhalański – ulice: Kochanowskiego, Rynek, Sienkiewicza, Dźwigońskiego, Szpitalna, Krótka, Kościelna – Makowska Góra – Jachówka
Mapka trasy w załączniku
Szanowni Mieszkańcy!
W wyżej wymienonym terminie i lokalizacji odbędzie się Rajd Małopolski 2025.
Dokładny przebieg trasy dostępny jest na stronie: www.rajdmalopolski.pl
W związku z wydarzeniem nastąpi całkowite zamknięcie ruchu drogowego na wskazanych ulicach w godzinach 06:00 – 17:00.
Możliwy będzie ograniczony ruch między przejazdami – szczegóły dostępne u obsługi rajdu w dniu wydarzenia.
Zaplanuj przyjazdy i wyjazdy z posesji z odpowiednim wyprzedzeniem.
Oglądaj rajd tylko z miejsc wyznaczonych przez organizatora (za taśmą ostrzegawczą).
Nie wchodź ani nie wjeżdżaj na trasę rajdu po przejeździe samochodu organizatora oznaczonego jako „SAFETY S1”.
Zwróć szczególną uwagę na dzieci oraz zwierzęta domowe – ich bezpieczeństwo jest najważniejsze.
Masz pytania? Zadzwoń na infolinię rajdu: 459 599 319
Za utrudnienia przepraszamy i serdecznie zapraszamy do kibicowania zawodnikom!
Razem zadbajmy o bezpieczeństwo i sportowe emocje!
Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=16782
Zakaz używania środków pirotechnicznych na terenie m. i gm. Limanowa
Uwaga! W związku z poszukiwaniem T. Dudy wprowadza się zakaz używania środków pirotechnicznych na terenie m. i gm. Limanowa do odwołania, nie dłużej niż 7 dni.
Komunikat jest ważny od: 29-06-2025 17:15 do 06-07-2025 17:00.
Wpis został wygenerowany automatycznie w oparciu o dane z Regionalnego Systemu Ostrzegania
Szanowni Mieszkańcy,
Urząd Gminy Budzów zwraca się z uprzejmą, a zarazem stanowczą prośbą do właścicieli i zarządców posesji położonych wzdłuż dróg gminnych o dokonanie niezwłocznej przycinki gałęzi drzew i krzewów, które wkraczają na pas drogowy.
W ostatnim czasie do Urzędu Gminy docierają zgłoszenia dotyczące przypadków uszkodzeń pojazdów, w tym również samochodów Ochotniczej Straży Pożarnej, wynikających z kontaktu z nieprzyciętą roślinnością. Gałęzie wkraczające na jezdnię lub pobocze stwarzają zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz utrudniają przejazd służbom ratowniczym, komunalnym i mieszkańcom.
Przypominamy, że obowiązek utrzymania zieleni w należytym stanie spoczywa na właścicielach nieruchomości przylegających do pasa drogowego.
W związku z powyższym apelujemy o:
systematyczne przycinanie gałęzi drzew i krzewów wchodzących w obszar drogi,
usunięcie suchych, zwisających lub zagrażających bezpieczeństwu elementów roślinności,
zapewnienie odpowiedniej widoczności na skrzyżowaniach i zakrętach poprzez przycięcie zieleni ograniczającej pole widzenia.
W przypadku niewywiązania się z powyższego obowiązku, Gmina Budzów będzie zmuszona do podjęcia stosownych działań administracyjnych.
Dziękujemy za zrozumienie oraz współpracę na rzecz wspólnego bezpieczeństwa i estetyki naszej gminy.
Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=16774
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Budzowie dysponuje 2 wolnymi miejscami w Programie „ Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu terytorialnego- edycja 2025 w formie pobytu dziennego.
Opieka wytchnieniowa ma za zadanie odciążenie członków rodzin lub opiekunów osób z niepełnosprawnościami, zamieszkujących we wspólnym gospodarstwie domowym, która wymaga stałej opieki w zakresie potrzeb życia codziennego, poprzez wsparcie ich w codziennych obowiązkach przez zapewnienie czasowego zastępstwa. Dzięki temu wsparciu osoby zaangażowane na co dzień w sprawowanie opieki dysponować będą czasem, który będą mogły przeznaczyć na odpoczynek i regenerację, jak również na załatwienie niezbędnych spraw życiowych.
W ramach Programu, zgodnie z przyznanymi środkami finansowymi planuje się objąć w ramach pobytu dziennego 2 osoby niepełnosprawne posiadające:
Osoby zainteresowane uzyskaniem usług opieki wytchnieniowej w formie pobytu dziennego proszone są o dostarczenie do siedziby Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Budzowie ( pokój nr 5 ) niżej wskazanych dokumentów tj.:
W przypadku trudności ze złożeniem wniosku lub uzyskaniem informacji dotyczących Programu prosimy o kontakt: tel. 33/ 876-77-80
Karta zgłoszenia do Programu „Opieka Wytchnieniowa”- edycja 2025 oraz klauzula informacyjna RODO znajdują się poniżej – w Plikach do pobrania.
Powyższe druki można pobrać również w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Budzowie.
Prosimy o zapoznanie się z treścią całego Programu dostępnego pod adresem
https://www.gov.pl/web/rodzina/nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej–opieka-wytchnieniowa-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego—edycja-2025
Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=16764
W dniu 18 czerwca 2025 r. na sesji Rady Gminy w Budzowie pożegnano i podziękowano Dyrektorom za wieloletnia pracę:
Z całego serca gratujemy Paniom zasłużonej Emerytury! Niech ten nowy rozdział przyniesie wiele radości, spełnienia marzeń i czasu na realizację wszystkich pasji.
Z wyrazami szacunku:
Wójt Gminy Budzów Jan Najdek z pracownikami Urzędu Gminy w Budzowie
Przewodnicząca Rady Gminy Budzów Kamila Nitecka wraz z Radnymi
Równocześnie na tej sesji udzielono jednogłośnie Wójtowi Gminy Janowi Najdkowi wotum zaufania za 2024 rok oraz absolutorium z tytułu wykonania budżetu Gminy Budzów za 2024 rok
Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=16746