RL.6220.2.2025
Obwieszczenie o wszczęciu postępowania
Zgodnie z art. 10 §1, oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2024r poz. 572ze zm.)
Wójt Gminy Budzów zawiadamia
o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia pn ,,Rozbudowa Oczyszczalni Ścieków w miejscowości Budzów w związku z modernizacją linii magazynowania i odwodnienia osadu ściekowego. Działka nr 7834/1, obręb ew. 0003 Budzów”
Informuję więc o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 k.p.a., do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium.
Z dokumentacją w powyższej sprawie można zapoznać się w siedzibie Urzędu Gminy w Budzowie, 34-211 Budzów 445 w dni robocze Urzędu .
Przedmiotowe przedsięwzięcie zalicza się do grupy przedsięwzięć określonych w § 3 ust. 2 pkt. 2, w związku z § 3 ust. 1 pkt. 79 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839 z późn. zm.).
Zgodnie z art. 64 ust. 1 i 2 ustawy o udostępnianiu informacji, decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla niniejszego przedsięwzięcia wydaje się po uzyskaniu opinii organów opiniujących oraz ewentualnego uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Krakowie, , PGW Wody Polskie, Zarząd Zlewni w Żywcu oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suchej Beskidzkiej. Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych opinii pomocniczych oraz ewentualnych uzgodnień.
Z uwagi na skomplikowany charakter sprawy, zgodnie z art. 35 § 3 k.p.a. sprawa zostanie załatwiona w terminie dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Zgodnie z art. 35 § 5 k.p.a. do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
W świetle art. 33 k.p.a. strona może działać przez pełnomocnika, którym może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych; pełnomocnik doręcza oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa do akt.
Zgodnie z art. 40 k.p.a. pisma doręcza się stronie, a gdy strona działa przez przedstawiciela – temu przedstawicielowi. Jeżeli ustanowiono kilku pełnomocników, doręcza się pisma tylko jednemu pełnomocnikowi. Strona może wskazać takiego pełnomocnika. Strona, która nie ma miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu albo siedziby w Rzeczypospolitej Polskiej, innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej albo państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, jeżeli nie ustanowiła pełnomocnika do prowadzenia sprawy zamieszkałego w Rzeczypospolitej Polskiej i nie działa za pośrednictwem konsula Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązana wskazać w Rzeczypospolitej Polskiej pełnomocnika do doręczeń, chyba że doręczenie następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej. W razie niewskazania pełnomocnika do doręczeń przeznaczone dla tej strony pisma pozostawia się w aktach sprawy ze skutkiem doręczenia.
Zgodnie z art. 41 § 1 k.p.a. w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu, podając numer sprawy, nazwę i adres przedsięwzięcia; zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron przekracza 10, zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji oraz art. 49 k.p.a – niniejsze zawiadomienie zostaje podane stronom do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Gminy w Budzowie a także na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Budzów oraz tablicy ogłoszeń w miejscowości Budzów.
Zgodnie z art. 49 k.p.a. zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie 14 dni od dnia udostępnienie niniejszego zawiadomienia w Biuletynie Informacji Publicznej.
W załączeniu do postanowień art. 61 § 5 k.p.a. przekazuję klauzulę informacyjną odnośnie przetwarzania danych osobowych.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informuje, że:
Zawiadomienie – obwieszczenie o wszczęciu postępowania zostało udostępnione w Biuletynie Informacji Publiczne Urzędu Gminy w Budzowie w dniu 01.04.2025 r
Otrzymują:
Do wiadomości:
Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=16323
Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=16318
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Budzowie ogłasza kolejny nabór wniosków o świadczenie „Małopolska Niania 3.0”.
Nabór wniosków trwa od 01.04.2025 r. do 18.04.2025 r.
Informacje dotyczące realizacji Zadania „Małopolska Niania 3.0” można uzyskać osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Budzowie, 34-211 Budzów 443 lub pod numerem telefonu 33/8767752.
Realizatorem Zadania „Małopolska Niania 3.0” jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Budzowie.
W dniu 20.09.2024 r. Rada Gminy w Budzowie podjęła Uchwałę Nr V/41/2024 w sprawie ustanowienia Zasad realizacji świadczenia „Małopolska Niania 3. 0” na lata 2024-2026 polegającego na wsparciu w Gminie Budzów rodzin w godzeniu życia zawodowego z rodzinnym poprzez dofinansowanie zatrudnienia niani do opieki nad dzieckiem w wieku do lat 3.
Celem Zadania jest wsparcie bieżącej opieki na dziećmi w wieku od 20 tygodnia życia dziecka do lat 3.
W przypadku osób zakwalifikowanych w 2025 r. do wsparcia świadczenie przyznawane może być rodzicowi, jeżeli średni miesięczny dochód na osobę w rodzinie w roku poprzednim, tj. w 2024 r. nie przekroczył kwoty 4 100 zł. Kwota ta ma zastosowanie w odniesieniu do osób zakwalifikowanych w 2025 r. do wsparcia (w przypadku osób zakwalifikowanych w roku 2024 do wsparcia – obowiązuje dotychczasowy pułap kwotowy 2 400 zł/mc odnoszony do dochodu za 2023 r.).
Z dniem 01 stycznia 2025 r. weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2024r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2025r., zgodnie z którym minimalna stawka za godzinę pracy wyniesie 30,50 zł brutto.
W ramach Zadania łączne dofinansowanie ze środków publicznych do 1 godziny pracy niani wykonanej w 2025 r. wynosi 22,75 zł (w tym środki: Województwa – 13,00 zł, Gminy – 9,75 zł).
Rodzic może otrzymać świadczenie ze środków publicznych (dofinansowanie do kosztów opieki niani sprawowanej nad dzieckiem w 2025 r.) w maksymalnej wysokości 3 640 zł/miesiąc (w tym środki: Województwa – 2 080 zł, Gminy – 1 560 zł) – przy założeniu świadczenia przez nianię opieki w 2025 r. w wymiarze 160 godzin miesięcznie.
Zadanie realizowane przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.
Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=16316
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Budzowie dysponuje 2 wolnymi miejscami w Programie „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu terytorialnego – edycja 2025 w formie pobytu całodobowego w ośrodku/ placówce wpisanej do rejestru właściwego Wojewody, zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym
Opieka wytchnieniowa ma za zadanie odciążenie członków rodzin lub opiekunów osób z niepełnosprawnościami, zamieszkujących we wspólnym gospodarstwie domowym, która wymaga stałej opieki w zakresie potrzeb życia codziennego, poprzez wsparcie ich w codziennych obowiązkach przez zapewnienie czasowego zastępstwa. Dzięki temu wsparciu osoby zaangażowane na co dzień w sprawowanie opieki dysponować będą czasem, który będą mogły przeznaczyć na odpoczynek i regenerację, jak również na załatwienie niezbędnych spraw życiowych.
Osoby zainteresowane uzyskaniem usług opieki wytchnieniowej w formie pobytu całodobowego proszone są o dostarczenie do siedziby Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Budzowie ( pokój nr 5 ) niżej wskazanych dokumentów tj.:
W przypadku trudności ze złożeniem wniosku lub uzyskaniem informacji dotyczących Programu prosimy o kontakt: tel. 33/ 876-77-80
Karta zgłoszenia do Programu „ Opieka Wytchnieniowa”- edycja 2025 oraz klauzula informacyjna RODO znajdują się poniżej – w Plikach do pobrania.
Powyższe druki można pobrać również w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Budzowie.
Prosimy o zapoznanie się z treścią całego Programu dostępnego pod adresem
https://www.gov.pl/web/rodzina/nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej–opieka-wytchnieniowa-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego—edycja-2025
Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=16314
Aktualizacja informacji dotycząca Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy Domowej w Gminie Budzów
Zespół Interdyscyplinarny został powołany Uchwałą Nr LXLIV/444/2023 Rady Gminy w Budzowie z dnia 29 września 2023 r. w sprawie trybu i sposobu powoływania oraz odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy Domowej w Gminie Budzów oraz Zarządzenia Nr 49/2023 Wójta Gminy Budzów z dnia 25/10/2023r. w sprawie powołania członków Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy Domowej w Gminie Budzów w składzie:
Pracownicy socjalni Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Budzowie
Przedstawiciele Policji
Służba zdrowia
Pedagodzy szkolni
Członkowie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomani
Kuratorzy sądowi
Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=16312
Zwracamy się z prośbą o przedstawienie oferty na:
„Wyposażenie całego obiektu Przedszkola Samorządowego w Bieńkówce w system sygnalizacji pożarowej zgodnie o obowiązującymi aktualnymi Polskimi Normami oraz na podstawie uzgodnionego z rzeczoznawcą ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych” zgodnie z załączonym projektem systemu sygnalizacji pożarowej.
Złożona oferta powinna zawierać co najmniej:
Ponadto wskazane jest, by oferta zawierała inne, dodatkowe informacje, np. warunki płatności, kosztorys ofertowy
Oferta musi być opatrzona pieczątką firmową i podpisem oferenta oraz zawierać datę sporządzenia i termin.
Oferta powinna być przesłana za pośrednictwem poczty, kuriera, bądź też odebrana osobiście od oferenta.
Termin składania ofert upływa w dniu: 17.04.2025 r.
Termin realizacji zadania: 20.08.2025 r.
Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o następujące kryteria: CENA 100 %
Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=16301
Szanowni Mieszkańcy,
informujemy, że w dniu 1 kwietnia 2025 r. telefony w Urzędzie Gminy w Budzowie będą niedostępne z powodu wymiany technologii.
Za wszelkie utrudnienia przepraszamy i prosimy o kontakt w innych terminach lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Dziękujemy za wyrozumiałość.
Urząd Gminy w Budzowie
Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=16297
Dnia 10 marca 2025 r. podpisano umowę na zadanie pn. „Przebudowa odcinka drogi 080 drogi wojewódzkiej nr 956 (kategoria obiektu budowlanego XXV) w km 1+020 do 1+173,2 polegająca na:
z Zakładem Wykonawstwa GEOMAL Piotr Merak ul. Miłkowskiego 19/54, 30 – 349 Kraków, na kwotę 206.121,70 zł.
Termin realizacji do dnia 23 czerwca 2025 r. W ramach inwestycji planuje się wykonać:
Przebudowa odcinka drogi 080 drogi wojewódzkiej nr 956 w miejscowości Palcza finansowany będzie ze środków Województwa Małopolskiego oraz własnych budżetu gminy.
Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=16285
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Budzowie informuje, że osoby, które znajdują się w trudnej sytuacji życiowej i osiągają dochody nieprzekraczające 265% kryterium dochodowego z ustawy o pomocy społecznej, tj. 2 676,50 zł w przypadku osoby samotnie gospodarującej oraz 2 180,95 zł w przypadku osoby w rodzinie, mogą ubiegać się o pomoc żywnościową w ramach Programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027 (FEPŻ)
W ramach Podprogramu wydawane są następujące produkty:
Warunkiem skorzystania z pomocy żywnościowej w ramach aktualnie realizowanego Podprogramu jest otrzymanie skierowania z Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Budzowie , które wydawane jest na podstawie oświadczenia o dochodach z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku.
Program Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościowa 2021-2027 (FEPŻ) jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=16274
Nowe wzory wniosków i załączników do wniosków, dotyczące świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego do stosowania na okres 2024/2025 można pobrać ze strony Gov.pl
W dniu 19.03.2025 r. nastąpiła zmiana dotycząca świadczenia rodzicielskiego w związku z wejściem w życie dodatkowego uzupełniającego urlopu macierzyńskiego
Weszły wówczas w życie przepisy ustawy z dnia 6 grudnia 2024 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw wprowadzające dodatkowy uzupełniający urlop macierzyński maksymalnie do 15 tygodni.
W związku z powyższym uległy zmianie przepisy ustawy o świadczeniach rodzinnych w zakresie świadczenia rodzicielskiego.
Jak wydłużą się okresy świadczenia rodzicielskiego? Jeśli dziecko urodzi się:
Uwaga: Okres wydłużenia, nastąpi na podstawie zaświadczenia wydanego przez szpital, w którym przebywało dziecko.
Wszelkie informacje udzielane są w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Budzowie pod numerem tel. 33 876 77-81
Więcej Informacji w sprawie ustawy z dnia 6 grudnia 2024 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw (Dz. 2024 poz. 1871) – nowelizacja przepisów ustawy o świadczeniach rodzinnych dotycząca świadczenia rodzicielskiego (oraz przykłady) dostępne na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=16267