Ta strona wymaga JavaScript do poprawnego działaniaOgłoszenia
Gmina Budzów - w Kontakcie JST

Ogłoszenia

Zobacz najnowsze ogłoszenia z samorządu

Dotacja celowa na wypłatę dodatku w wysokości 400 zł miesięcznie na pracownika socjalnego zatrudnionego w pełnym wymiarze czasu pracy

10 godzin temu

Dotacja celowa na dofinansowanie zadania własnego wynikającego z art. 121 ust. 3 a ustawy o pomocy społecznej, tj. na wypłatę dodatku w wysokości 400 zł miesięcznie na pracownika socjalnego zatrudnionego w pełnym wymiarze czasu pracy, realizującego pracę socjalną w środowisku lub przeprowadzającego rodzinne wywiady środowiskowe poza siedzibą jednostki w okresie od 1 stycznia 2025r. do 31 grudnia 2025 r.

Wartość dofinansowania: 8.074,00 zł w ramach działu 852, rozdziału 85219, § 2030 klasyfikacji budżetowej (budżet zadaniowy: 13.1.2.1- wsparcie finansowe zadań i programów realizacji zadań pomocy społecznej)

Całkowity koszt zadania: 22.859,04 zł

Celem dotacji jest wsparcie jednostek samorządu terytorialnego w realizacji zadania określonego w art. 17 ust.1 pkt.18 ustawy o pomocy społecznej.

  • Okres realizacji zadania:  01.01.2025r. – 31.12.2025r.
  • Data podpisania umowy:  listopad 2025 r.

Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=17342

rss.png

Wykonanie dokumentacji projektowej na zadanie pn.: „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 956 Biertowice-Zembrzyce w km: 1+115 odc. 110, 1+330 odc. 110, 0+890 odc. 100 w miejscowości Budzów w ramach inwestycji pn. „Poprawa bezpieczeństwa DW 956  poprzez budowę chodników i przejść dla pieszych w m. Budzów””

12 godzin temu

Nr ZP.271.132.2025

Zwracamy się z prośbą o przedstawienie oferty cenowej wykonanie dokumentacji projektowej na zadanie pn.: „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 956 Biertowice-Zembrzyce w km: 1+115 odc. 110, 1+330 odc. 110, 0+890 odc. 100 w miejscowości Budzów w ramach inwestycji pn. „Poprawa bezpieczeństwa DW 956  poprzez budowę chodników i przejść dla pieszych w m. Budzów””

W zakres zamówienia wchodzi opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem prawomocnego pozwolenia na budowę lub  zgłoszenia oraz opracowanie kosztorysów.

  1. Zakres rzeczowy opracowania obejmuje:
    1. projekt budowlany w ilości 5 egz.
    2. uzyskanie warunków technicznych, uzgodnień, opinii i decyzji niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę w tym między innymi:
      1. decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia (jeżeli będzie wymagane);
      2. wypisy z rejestru gruntów dla działek objętych postępowaniem administracyjnym
      3. badania geotechniczne;
      4. uzgodnienie projektu budowlanego w Zespole Uzgadniania Dokumentacji Projektowej w Starostwie Powiatowym w Suchej Beskidzkiej ( jeżeli będzie wymagane)
    3. przedmiar robót – 2 egz
    4. kosztorys inwestorski – 2 egz.
    5. specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – 2 egz.
    6. informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ);
    7. opracowanie mapy sytuacyjno – wysokościowej
  2. oprócz wersji papierowej całość dokumentacji ma być dostarczona na nośniku elektronicznym, wersja cyfrowa musi zawierać te same elementy co dokumentacja w formie Rysunki, uzgodnienia i inne dokumenty należy zapisać w formacie pdf. Kosztorysy należy dodatkowo zapisać z uniwersalnym rozszerzeniem (ath).
  3. Całość dokumentacji projektowej do uzyskania zgłoszenia w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie   składa projektant.
  4. Wykonawca uzyska od Zamawiającego stosowne pełnomocnictwo w zakresie niezbędnym do uzyskania wymaganych decyzji
  5. Wszelkie inne uzgodnienia należy konsultować na etapie projektowania z Zamawiającym. Wykonawca będzie zobowiązany do udzielania na wezwanie Zamawiającego wszelkich wyjaśnień oraz dokonywania uzupełnień lub zmian w opracowanej dokumentacji projektowej w trakcie trwania postępowania związanego z wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę dla przedmiotowej inwestycji. Zakres zmian lub wyjaśnień będzie zależny od wymagań organu administracji architektoniczno-budowlanej prowadzącego postępowanie w sprawie wydania decyzji o pozwoleniu na budowę.
  6. Dokumentacja projektowa w swojej treści nie może określać technologii robót, rodzajów materiałów i innych warunków w sposób utrudniający uczciwą konkurencję oraz ma być przygotowana zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
  7. Całość dokumentacji należy wykonać zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej,  specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego oraz zgodnie z Prawem budowlanym i innymi aktami normatywnymi.
  8. Zamawiający zaleca aby każdy z Wykonawców dokonał wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu postępowania, celem sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem postępowania, a także uzyskania wszelkich dodatkowych informacji koniecznych do wyceny prac. Ryzyko rezygnacji z oględzin i wizji lokalnej obciąża Wykonawcę składającego ofertę. 
  9. Wykonawca zobowiązany jest do aktualizacji kosztorysu inwestorskiego w przypadku dezaktualizacji wskaźników w oparciu, o które sporządzono kosztorys.
  10. Wykonawca udzieli rękojmi za wady w dokumentacji projektowej, która wygaśnie wobec niego wraz z wygaśnięciem odpowiedzialności ostatniego wykonawcy robót budowlanych z tytułu rękojmi za wady obiektów i robót wykonanych na podstawie przedmiotowych opracowań projektowych.
  11. Obszar objęty zamówieniem posiada Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego
  •  

Złożona oferta powinna zawierać co najmniej:

  • nazwę i adres oferenta,
  • opis nawiązujący do parametrów wyszczególnionych w zapytaniu ofertowym,
  • wartość oferty (netto oraz brutto),
  • termin ważności oferty,

Ponadto wskazane jest, by oferta zawierała inne, dodatkowe informacje, np. warunki płatności i dostawy, warunki gwarancji, kosztorys ofertowy itd.

Oferta musi być opatrzona pieczątką firmową i podpisem oferenta oraz zawierać datę sporządzenia i termin.

Oferta powinna być przesłana za pośrednictwem poczty, kuriera, przesłana faksem, drogą elektroniczną opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu bądź też odebrana osobiście od oferenta.

  • Termin składania ofert upływa w dniu: 28.11.2025 r.
  • Termin realizacji zadania: 30 kwietnia 2026 r.

Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o następujące kryteria: CENA 100 %


Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=17277

„Niepodległa Łączy Pokolenia” – Rodzinne spotkanie podczas Gminnych Obchodów Narodowego Święta Niepodległości, Budzów – 11 listopada 2025 r.

14 godzin temu

11 listopada 2025 r. po uroczystych obchodach Narodowego Święta Niepodległości w Bibliotece i Ośrodku Animacji Kultury Gminy Budzów odbyło się rodzinne spotkanie pod hasłem „Niepodległa Łączy Pokolenia”. Wydarzenie rozpoczęło się od Rodzinnych Warsztatów Patriotycznych, podczas których dzieci wraz z rodzicami mogły samodzielnie wykonać flagi, kotyliony, zakładki do książki, wyklejaną mapę Polski oraz kwiaty z bibuły. Dodatkowo dla wszystkich małych uczestników przygotowano patriotyczne malowanki. W kolejnej części spotkania odbyło się wręczenie nagród dla laureatów Gminnego Konkursu „Nasza Piękna Niepodległa”. Następnie wszystkie dzieci zostały zaproszone do wspólnego świętowania podczas zabaw z animatorami. Odbył się Taniec Wolności, Wyścig Niepodległości oraz cykl zabaw rodzinnych pod hasłem „Wolność w Ruchu”. By złapać chwile oddechu i zadumy, wszyscy goście zebrali się na wspólne śpiewanie pieśni patriotycznych.

Podczas wydarzenia uczestnicy spotkania mogli obejrzeć wystawę prac laureatów Gminnego Konkursu „Nasza Piękna Niepodległa, odbić swoje dłonie na „Drzewie Patrioty” oraz zagrać w „Patriotyczne memory”. Dla gości wydarzenia przygotowano również ciepły poczęstunek i słodkości. Bardzo dziękujemy za udział w spotkaniu i wspólne świętowanie.

Więcej zdjęć na www.bioakbudzow.pl 


Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=17274

Gminne Obchody Narodowego Święta Niepodległości, Budzów – 11 listopada 2025 r.

14 godzin temu

W dniu 11 listopada 2025 roku w Gminie Budzów odbyły się uroczyste obchody Narodowego Święta Niepodległości. To wyjątkowy dzień, w którym wspólnie oddajemy hołd wszystkim, którzy swoją postawą, odwagą i poświęceniem przyczynili się do odzyskania przez Polskę niepodległości po 123 latach zaborów.

Uroczystości rozpoczęły się Mszą Świętą w intencji Ojczyzny, odprawioną w Kościele pw Matki Bożej Pocieszenia w Budzowie, którą wspólnie koncelebrowali księża z gminnych parafii. Po nabożeństwie odbył się koncert uczniów z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Palczy. W dalszej części obchodów uczestnicy – przedstawiciele władz samorządowych, instytucji, organizacji społecznych, szkół oraz mieszkańcy gminy– przemaszerowali pod pomnik poległych, gdzie odbyła się ceremonia złożenia kwiatów i zapalenia zniczy.

Obchody Narodowego Święta Niepodległości stały się nie tylko okazją do wspólnego świętowania, ale także do refleksji nad wartością wolności i jedności narodowej.

Więcej zdjęć na www.bioakbudzow.pl 


Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=17269

Silny wiatr

dzień temu

Woj. małopolskie, IMGW-PIB wydał ostrzeżenie pierwszego stopnia o silnym wietrze


Województwo małopolskie powiaty: gorlicki. Prognozuje się lokalnie na południu regionu wystąpienie silnego wiatru o średniej prędkości do 45 km/h, w porywach do 70 km/h, z południa i południowego zachodu.


Komunikat jest ważny od: 13-11-2025 22:15 do 15-11-2025 03:00.


Wpis został wygenerowany automatycznie w oparciu o dane z Regionalnego Systemu Ostrzegania

rso.png

Informacja o konsultacjach społecznych projektu „Programu współpracy Gminy Budzów z organizacjami pozarządowymi na 2026 rok.”

dzień temu

Urząd Gminy w Budzowie zaprasza organizacje pozarządowe wymienione w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.  o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity Dz.U. z 2024 r., poz. 1491) do udziału w konsultacjach społecznych projektu „Programu współpracy Gminy Budzów z organizacjami pozarządowymi na 2026 rok.”

Na podstawie art. 5 ust 2 pkt. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r., o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity Dz.U. z 2024 r., poz. 1491) oraz na podstawie Uchwały Nr III/15/2010 Rady Gminy w Budzowie z dnia 28 grudnia 2010 r. w sprawie: określenia szczegółowego sposobu konsultowania projektów aktów prawa miejscowego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami działającymi w sferze działalności pożytku publicznego w dziedzinach dotyczących działalności  statutowej  tych organizacji  

Wójt Gminy Budzów ogłasza konsultacje społeczne dotyczące w/w programu

Konsultacje społeczne są jedną z form dialogu społecznego. To dwukierunkowa komunikacja administracji publicznej z partnerami społecznymi, prowadzona w celu uzyskania opinii na temat proponowanych przez administrację rozwiązań. Służą one uspołecznieniu procesu podejmowania ważnych dla społeczeństwa decyzji, dlatego zapraszamy do czynnego włączenia się.

Konsultowany projekt zakłada kontynuację współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego

Jednocześnie możliwe jest zgłaszanie uwag oraz propozycji zmian w odniesieniu do zapisów na adres pocztowy: Urząd Gminy w Budzowie, 34-211 Budzów 445, z dopiskiem: „ Program współpracy Gminy Budzów z organizacjami pozarządowymi na rok 2026”, oraz droga elektroniczną na adres e-mail: [email protected] z tytułem wiadomości: konsultacje społeczne dot. współpracy z organizacjami pozarządowymi.

Przy zgłaszaniu uwag, wniosków, propozycji zmian przedłożonego Państwu projektu Programu prosimy o podanie:

  • sugerowanej treści zmiany lub uzupełnienia,

  • uzasadnienia wprowadzenia zmiany w Programie.

Termin rozpoczęcia konsultacji: 13.11.2025 r., zaś termin ich zakończenia 21.11.2025 r.

Ogłoszenie o konsultacjach zamieszczono na stronie internetowej: www.budzow.pl, na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Budzowie oraz w BIP w zakładce ogłoszenia różne.

Załączniki do artykułu

  • Formularz konsultacji

  • Projekt Uchwały dot. Rocznego program współpracy Samorządu Gminy Budzów z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2026 r.                              


Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=17260

Spotkanie z wykonawcami prac w programie „Czyste Powietrze”

2 dni temu

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie zaprasza firmy i przedsiębiorców z całej Małopolski, realizujących prace w ramach programu „Czyste Powietrze”, na spotkanie poświęcone współpracy i wymianie doświadczeń.

Data: 19 listopada 2025 r.

Miejsce: Kraków, ul. Kanonicza 12 – siedziba WFOŚiGW w Krakowie

Będzie to okazja, by:

  • porozmawiać o wyzwaniach i możliwościach usprawnienia działań,
  • wymienić praktyczne doświadczenia,
  • wspólnie wypracować rozwiązania, które pomogą w skutecznej realizacji programu.

Spotkanie adresowane jest adresowane do wykonawców zajmujących się pracami termomodernizacyjnymi, instalacyjnymi, remontowymi i budowlanymi.

Liczba miejsc jest ograniczona — zachęcamy do rejestracji!

 FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY: https://docs.google.com/…/1FAIpQLSek73lbuhOGbU…/viewform


Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=17256

Sukces Strzelecki Samorządowców Gminy Budzów

3 dni temu

W dniu 6 listopada 2025 r. Zarząd Powiatowy Ligi Obrony Kraju w Suchej Beskidzkiej zorganizował doroczne Zawody Strzeleckie Władz Samorządowych o Puchar Starosty Suskiego z okazji Święta Niepodległości. Rywalizacja odbyła się na Strzelnicy Sportowej LOK w Suchej Beskidzkiej.

Zawody rozegrano w czterech głównych kategoriach, umożliwiając rywalizację zarówno zespołową, jak i indywidualną:

  • Urzędy
  • Rady
  • Kobiety
  • Mężczyźni

Naszą Gminę z dumą reprezentowały dwie drużyny:

  • Urząd Gminy: Joanna Sychta, Dominika Ryszawy, Krzysztof Pochopień
  • Rada Gminy: Cecylia Burliga, Stanisław Sergiel, Mirosław Chrząszcz

Nasi samorządowcy odnieśli sukcesy, plasując się w czołówce zawodów:

  • Rada Gminy Budzów zdobyła III miejsce w kategorii: Rady.

  • Urząd Gminy Budzów zajął IV miejsce w kategorii: Urzędy.

Wyjątkowe osiągnięcia indywidualne zanotowali również nasi pracownicy:

  • Joanna SychtaI miejsce w kategorii: Kobiety

  • Krzysztof PochopieńI miejsce w kategorii: Mężczyźni

Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom wspaniałych wyników!


Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=17249

Trwa nabór na Dyrektora Gminnego Żłobka w Budzowie

3 dni temu

Wójt Gminy Budzów ogłasza konkurs na wolne kierownicze stanowisko Dyrektora Gminnego Żłobka w Budzowie.

Pełna treść ogłoszenia dostępna jest na stronie BIP Urzędu Gminy: https://bip.malopolska.pl/ugbudzow,a,2761727,ogloszenie-konkursu-na-stanowisko-dyrektora-gminnego-zlobka-w-budzowie.html


Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=17247

Informacje o Programie „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026

8 dni temu

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Budzowie informuje o możliwości skorzystania z pomocy w ramach Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026, realizowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego.

Głównym Celem Programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:

  • dziećmi od ukończenia 2 roku życia do ukończenia 16 roku życia posiadającymi orzeczenie o niepełnosprawności lub
  • osobami  niepełnosprawnymi posiadającymi:
    • orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
    • orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem wymienionym w lit. a, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych ( Dz. U. z 2025r. poz. 913)

– poprzez umożliwienie uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej, tj. odciążenia od codziennych obowiązków łączących się ze sprawowaniem opieki nad osobą z niepełnosprawnością przez zapewnienie czasowego zastępstwa w tym zakresie. Dzięki temu wsparciu, osoby zaangażowane na co dzień w sprawowanie opieki nad osobą z niepełnosprawnością dysponować będą czasem, który mogą przeznaczyć na odpoczynek i regenerację, jak również na załatwienie niezbędnych spraw życiowych.

Usługi opieki wytchnieniowej mogą służyć również okresowemu zabezpieczeniu potrzeb osoby z niepełnosprawnością w sytuacji, gdy członkowie rodzin lub opiekunowie
z różnych powodów nie będą mogli wykonywać swoich obowiązków.

Usługi opieki wytchnieniowej przysługują w przypadku zamieszkiwania członka rodziny lub opiekuna we wspólnym gospodarstwie domowym z osobą  z niepełnosprawnością, która wymaga stałego wsparcia w zakresie potrzeb życia codziennego.

Program „Opieka wytchnieniowa” jest realizowany w dwóch formach:

  • świadczenia usług opieki wytchnieniowej w ramach pobytu dziennego,
  • świadczenia usług opieki  wytchnieniowej w ramach pobytu całodobowego.

Wszystkie informacje o programie oraz załączniki  dostępne są na stronie internetowej Biura

Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych pod linkiem:

https://niepelnosprawni.gov.pl/program-fs/nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-opieka-wytchnieniowa-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2026/

Osoby zainteresowane uczestnictwem w Programie prosimy o kontakt z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Budzowie 34-211 Budzów 443 – koordynator projektu starszy pracownik socjalny Ewelina Frosztęga: numer telefonu 33 876 77 80, adres e- mail: [email protected]

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Budzowie czynny jest w poniedziałki, środy, czwartki i piątki w godzinach 7:00 – 15:00, wtorki od 8:00 – 16:00, adres e- mail: [email protected]


Wiadomość pochodzi ze strony https://budzow.pl/?p=17240

Kategorie

Kalendarz wydarzeń

pon
wt
śr
czw
pt
sob
niedz